Wednesday 7 December 2011

diri telah diuji

Diri, telah duji ,
Masakan aku tidak merasa perit,
Sesungguhnya Allah sahaja yang mengetahui bahawa betapa sakitnya hati ini,
Tetapi Alhamdulillah,
 kini aku sedar bahawa segala perkara yang berlaku ini adalah ketentuan llahi,
Masakan aku marah pada Perncipta ku,Allah,
Astaghfiruallah, Astaghfiruallah,Astaghfiruallah,

Biarlah diri ini,
Hati ini,
Sakit, merana,Pada masa ini,

Asalkan aku mengecapi bahagia pada akan datang(hari akhirat),
InsyaAllah, sesungunhya Allah tahu apa yang terbaik untuk aku,
Dan aku berasa ujian ini adalah terbaik untuk aku,
 agar sentiasa mengingat,menginsafi,

Allah tahu apa yang terbaik untuk kita wahai diri,
Berprangsangka baiklah pada Allah,
Sesunnguhnya Allah Maha Penyanyang terhadap hambanya
Dan sangat mencintai kita,
Betapa banyak nikmat yang Allah bagi pada diri ini,
Tidak sepatutnya seseorang itu menyalahkan takdir llahi jika sesuatu yang buruk berlaku pada dirinya,
Astaghfirullah, Astaghfiruulah,Astaghfiruualh,
Hinanya diri ini, lemahnya diri ini,
Hanya kepadamu ya Rabb,
Ku pinta segalanya.

No comments:

Post a Comment